Internet no és la resposta - Andrew Keen


Títol: Internet no és la resposta
Autor: Andrew Keen
Saga: No
Idioma: Català
Editorial: Catedral
Pàgines: 384
Preu: 21,95€
ISBN: 9788416673001

Disponible en castellano también en Catredral


Sinopsi

Internet no és la resposta és un assaig periodístic de divulgació, escrit des del cor de la Silicon Valley per un autor crític i molt lúcid, sobre els efectes d'internet a la societat, que considera que en el món digital les virtuts humanes més bàsiques han estat substituïdes per un model rapinyaire on el guanyador s'ho emporta tot. Reconegut pel Washington Post com un text d'enorme utilitat per a tots aquells a qui preocupa que la vida digital potser no sigui tan brillant com ens fan creure els nostres avatars a la xarxa.


La meva opinió

Ens trobem al davant d’un assaig que ens parla d’Internet, la gran promesa de fa anys, l’eina de treball actual per a molts i l’esperança d’un futur carregat de millores per tal de fer-nos la vida més senzilla. I tot gracies a la xarxa. O potser no, no és així.

Andrew Keen ens parla des de l’economia, la cultura, la política... sobre allò que se’ns prometia i el que realment n’hem obtingut. Portant-nos a qüestionar si aquesta transformació digital en la que estem immersos i en la que tots hi formem part, és o no una meravella.

Keen ens exposa un sistema econòmic que amb internet no ha fet més que evidenciar la diferencia entre rics i pobres, tot i que alçava la veu cap al ressurgiment de la moneda als països emergents i fent més extremes les diferencies i dificultats per tal de competir en igualtat de condicions amb la resta de la humanitat.


Internet no és la resposta l’ha de llegir tothom. Encara que només tinguis un compte de correu electrònic, ja formes part de la família digital. I tens dret a conèixer la part oculta de la xarxa. No tot son flors i violes. Alguna cosa està fallant a internet (o en els nostres sistemes governamentals) i Keen ens ho explica sense por a que el facin callar.

¿Tenim més cultura que abans? ¿Hem guanyat comunicació global? ¿A canvi de què? ¿Tenim més possibilitats d’aconseguir l’èxit professional?

Realitats incomodes:
“Instagram només tenia tretze treballadors a jornada completa quan Facebook la va comprar per mil milions de dòlars. Mentrestant, Kodak tancava tretze fàbriques i 130 laboratoris fotogràfics i acomiadava 47000 treballadors.”

“La vigilància és el principal model de negoci a internet.”


“Treballem gratis per a Facebook, Instagram o Google, proporcionant-los les dades personals que fan que aquestes empreses valguin tant.”

El que sí esta clar és que no tot és tant positiu com esperàvem. Però ara, tu ja en formes part. I ara tens el dret a llegir aquesta realitat.


Gràcies a Catedral.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Reseña - Noel et busca - Àngel Burgas

No em ratllis - Flavia Company

Ressenya [Català] - Ullals - Salvador Macip i Sebastià Roig