Internet no és la resposta - Andrew Keen
Títol: Internet
no és la resposta
Autor: Andrew
Keen
Saga: No
Idioma: Català
Editorial:
Catedral
Pàgines: 384
Preu: 21,95€
ISBN: 9788416673001
Sinopsi
Internet no és la resposta és un assaig
periodístic de divulgació, escrit des del cor de la Silicon Valley per un autor
crític i molt lúcid, sobre els efectes d'internet a la societat, que considera
que en el món digital les virtuts humanes més bàsiques han estat substituïdes
per un model rapinyaire on el guanyador s'ho emporta tot. Reconegut pel
Washington Post com un text d'enorme utilitat per a tots aquells a qui preocupa
que la vida digital potser no sigui tan brillant com ens fan creure els nostres
avatars a la xarxa.
La meva opinió
Ens trobem al
davant d’un assaig que ens parla d’Internet, la gran promesa de fa anys, l’eina
de treball actual per a molts i l’esperança d’un futur carregat de millores per
tal de fer-nos la vida més senzilla. I tot gracies a la xarxa. O potser no, no
és així.
Andrew Keen ens
parla des de l’economia, la cultura, la política... sobre allò que se’ns
prometia i el que realment n’hem obtingut. Portant-nos a qüestionar si aquesta
transformació digital en la que estem immersos i en la que tots hi formem part, és o no una meravella.
Keen ens exposa
un sistema econòmic que amb internet no ha fet més que evidenciar la diferencia
entre rics i pobres, tot i que alçava la veu cap al ressurgiment de la moneda als països emergents i fent més extremes les diferencies i dificultats per tal de
competir en igualtat de condicions amb la resta de la humanitat.
Internet no és la
resposta l’ha de llegir tothom. Encara que només tinguis un compte de correu electrònic,
ja formes part de la família digital. I tens dret a conèixer la part oculta de
la xarxa. No tot son flors i violes. Alguna cosa està fallant a internet (o en
els nostres sistemes governamentals) i Keen ens ho explica sense por a que el
facin callar.
¿Tenim més
cultura que abans? ¿Hem guanyat comunicació global? ¿A canvi de què? ¿Tenim més
possibilitats d’aconseguir l’èxit professional?
Realitats
incomodes:
“Instagram només
tenia tretze treballadors a jornada completa quan Facebook la va comprar per
mil milions de dòlars. Mentrestant, Kodak tancava tretze fàbriques i 130 laboratoris
fotogràfics i acomiadava 47000 treballadors.”
“La vigilància és
el principal model de negoci a internet.”
“Treballem gratis
per a Facebook, Instagram o Google, proporcionant-los les dades personals que
fan que aquestes empreses valguin tant.”
El que sí esta
clar és que no tot és tant positiu com esperàvem. Però ara, tu ja en formes
part. I ara tens el dret a llegir aquesta realitat.
Gràcies a Catedral.
Comentarios
Publicar un comentario
Tus comentarios son muy importantes para mi.
Gracias por participar
;)