Irène - Pierre Lemaitre


Títol: Irène
Autor: Pierre Lemaitre
Saga: Si, Saga Verhoeven, 1 de 4.
Idioma: Català
Editorial: Bromera (L’Eclèctica)
Pàgines: 352
Preu: 19,95€
ISBN: 9788490264935



Sinopsi

El meticulós inspector Verhoeven ha aconseguit la vida perfecta. Malgrat que amb el seu físic -conseqüència de la hipotròfia amb què va nàixer- no ho ha tingut gens fàcil, per fi s'ha guanyat el respecte dels seus col·legues i està feliçment casat amb la meravellosa Irene, amb qui espera el seu primer fill. Tanmateix, s'enfronta a un assassinat salvatge i sap que aquest cas no serà com cap altre. Quan la notícia d'aquest paorós crim es fa pública, la premsa parisenca seguirà les passes de l'inspector fins al mil·límetre i cada moviment seu apareixerà en primera plana. L'assassí, que comença a ser conegut com a «el novel·lista», ret amb cada assassinat un homenatge macabre a les escenes de les novel·les negres. Escrutat voraçment per l'ull públic, aquest cas esdevé un duel implacable entre perseguidor i perseguit on tan sols pot haver-hi un guanyador.

La meva opinió

Feia molt de temps que la lectura l’Irène m’atreia per les bones critiques que n’havia llegit. El meu dilema era: el llegeixo en català o en castellà? La resposta em va venir per la portada de l’edició catalana de Bromera que em sembla genial i molt encertada, com tota la saga.

Ara ja fa uns mesos que el vaig llegir i la veritat és que no he deixat de recomanar-ne la lectura.

Ens trobem al davant d’una novel·la negra on acabarem coneixent les intimitats dels seus personatges i on ens endinsarem en les seves vides fins a un final explosiu en majúscules.

Els assassinats que ens regiraran l’estomac són brutals i tenen una base literària. Això vol dir que l’autor es basa en obres que plasmen la mort con a essència. L’encarregat de desemmascarar a l’assassí es el comandant Camille Verhoeven de la policia francesa. Un heroi molt peculiar que em va sorprendre molt al principi i em va anar captivant a mida que avançava la lectura.

La veritat és que no us vull avançar res més per por de que se’m pugui escapar algun spoiler, però sí us diré que el títol original del llibre és “Travail soigné” (Treball somiat), un títol que no ens dir gaire res i que al nostre país s’ha canviat per Irene. Penso que està ben encertada però alhora és una errada. Ja que quan comences a llegir i t’adones que hi ha un personatge que es diu Irene, és inevitable que el cap ens comenci a donar mil voltes. ;)


En definitiva, Irène és un llibre del gènere negre que ens regirarà per dins. Amb un heroi especial que captiva i una trama addictiva que ens obligarà a seguir fins al final. Una novel·la que parla de novel·les dins d’una altra novel·la. Un llibre que no et pots perdre de cap manera.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Reseña - Noel et busca - Àngel Burgas

No em ratllis - Flavia Company

Ressenya [Català] - Ullals - Salvador Macip i Sebastià Roig